BAKER TILLY

Friskvårdskoncept - ett år som främjar hälsa, välmående, samarbete och effektivitet.

Baker Tilly köpte ett friskvårdskoncept av oss som vi kallar “Friskvårdsår”. Det är ett koncept som skräddarsys utifrån uppdragsgivarens behov och önskemål och där syftet är att öka medarbetarnas kunskap kring hälsa och inspirera till att varje medarbetare finner sin motivation till att skapa en hälsosam livsstil.

Friskvårdsåret startade med att kartlägga nuläget där vi också tittade på behov och önskemål både på individnivå (varje medarbetare) och hos företaget som helhet. Därefter skapades ett koncept med olika aktiviteter för hela året. Vi genomförde föreläsningar och workshops, teambuildingaktiviteter, utmaningar, tävlingar och lopp. Utöver gemensamt arrangerade aktiviteter så tog också medarbetarna själva egna initiativ för att främja sin hälsa.

Denna friskvårdssatsning utvecklade en mer hållbar och hälsosam arbetsplats och var startskottet till en hållbar hälsokultur. Utvärderingen vid årets slut visade att denna satsning var värd insatsen många gånger om.

Bilden är ifrån höst kick-offen på Smådalarö Gård med rörelseglädje, teambuilding, lekar, nedvarvning och återhämtning som en del i Baker Tilly´s satsning att skapa ännu friskare, gladare och piggare medarbetare.

“Som nybliven VD för Baker Tilly Stockholm var ett av mina första strategiska beslut att initiera ett ambitiöst friskvårdsår. För att säkerställa hög kvalitet, tydlig struktur och en hållbar röd tråd genom hela året valde vi att anlita Annika Norlén på Hälsosamma Möten
– ett beslut jag är mycket glad över i dag.

Annika bidrog inte bara med professionell planering och träffsäker struktur, utan också med ett engagemang och en genomförandekraft som lyfte hela satsningen. Hon omsatte våra mål i praktiken och skapade aktiviteter som både inspirerade och engagerade organisationen på riktigt.

Resultatet blev över förväntan, och samarbetet har gett bestående värde för både medarbetare och ledning. Jag kan varmt rekommendera andra företag att ta hjälp av Annika om ni vill skapa ett friskvårdsinitiativ som faktiskt gör skillnad.”

— PER FREIJ, VD / Baker Tilly Stockholm
Föregående
Föregående

Inspirationsföreläsning - IVA Konferenscenter - Kundevent

Nästa
Nästa

Konferens – Hållbart företagande & ledarskap